Mødebooker

Bestil flere tilbud på mødebookere til din virksomhed i 2019. Sammenlign priser - nemt og hurtigt

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Mødebooking - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Hvilken service ønskes?

Det tager under et minut!

Information om mødebookere

Der er rigtig mange virksomheder, der sælger til andre virksomheder frem for til privatpersoner. Det er for eksempel forhandlere, der leverer store kaffemaskiner, printere eller mad til kantiner, og det kan være virksomheder, der tilbyder services som telemarketing, regnskabsarbejde og mødebooking.

Især mødebookere arbejder på de såkaldte B2B-markeder (Business to Business), hvor man sælger fra virksomhed til virksomhed. Ikke nok med at de tilbyder deres services til andre virksomheder, så er det også virksomheder, de forsøger at sælge de andre virksomheders produkter til. En mødebooker fungerer altså på en måde som en effektiv mellemmand på B2B-markedet.

Før man benytter sig af en mødebooker, er det essentielt, at man kender til selve planlægningen og tilrettelæggelsen af mødebooking. Dette skyldes, at en stor sum penge går til netop denne del, da dette sikrer, at møderne er af høj kvalitet. Den normale proces består af dataindsamling og segmentering af kunder, tilrettelæggelse af målrettet salgsmateriale samt rapportering og evaluering. En mødebooker koster derfor ofte minimum 10.000 kr. i bare tilrettelæggelse og derudover kommer prisen pr. etableret møde eller phoner.

Behovet for at sælge til andre virksomheder stiger konstant, og det er derfor vigtigt at have en god mødebooker til at hjælpe dig. Det en mødebooker gør for dig, er helt kort at stå for den proces, som det er at kontakte potentielle kunder, og arrangere møder mellem dem og dig.

Samtidig står din mødebooker for at markedsføre for dig overfor andre virksomheder, så du fremstår som en rigtig troværdig og ønskværdig samarbejdspartner. Som praksis kan mødebooking være rigtig svært at praktisere, da ikke alle kunder er villige til at gå med til et salgsmøde. Det er derfor en stor fordel at lade en professionel mødebooker stå for denne del af din forretning, så du ikke går glip af potentielle salgsmuligheder.

Her på mødebookingpriser.dk kan du få op til 4 skræddersyede tilbud på mødebooking til din virksomhed. Denne service er 100% gratis og uforpligtende.

Bestil tilbud her! Det tager kun 1 minut

Hvad er en mødebooker?

En mødebooker er den person, som du ansætter til at ringe ud og booke møder på dine vegne med potentielle, nye kunder. Du finder ofte din mødebooker hos en telemarketingvirksomhed, eller i en specialiseret mødebookingvirksomhed i danmark, hvor din mødebooker simpelthen ikke foretager sig andet, end at ringe ud og skaffe kunder på dine og andre virksomheders vegne. Det er meget vigtigt, at du vælger en mødebooker, som du har tiltro til, da denne fungerer som din potentielle kundes førstehåndsindtryk af dig.

Det er vigtigt, at du føler at din mødebooker kan repræsentere dig og dine værdier, da mødebookeren jo skal agere som mellemmand mellem dig og den nye, potentielle kunde. Hvis ikke du har en ordentlig og tillidsvækkende mødebooker, risikerer du at miste en masse potentielle kunder og salg, fordi din mødebooker skræmmer folk væk, fremfor at lokke dem til.

Hvad kan en mødebooker gøre for dig?

Det en mødebooker helt præcis gør, er at hjælpe dig med at arrangere møder af høj kvalitet og med stor mulighed for et fremtidigt samarbejde, som vil kunne øge din indtjening. Mødebooking er en af de vigtigste grene inden for disciplinen “salg”, fordi din mødebooker finder kvalificerede kundeemner til din virksomhed og mulighed for at skabe vækst. Det er blevet særdeles populært at bruge en mødebooker til at overtale nye, potentielle kunder til at komme på besøg og høre mere om din virksomhed og dens produkt eller service I sælger.

Hvorfor er en mødebooker en god idé?

Det er en god idé at hyre en mødebooker, da en dygtig mødebooker som regel har gennemgået en grundig træning indenfor sit felt, og ofte er mødebookere folk med salgsmentalitet. Træning, uddannelse og salgsmentalitet er selvfølgelig ting, der er meget essentielle for en mødebooker, når de til daglig skal sidde og ringe ud til andre virksomheder, og forstyrre dem i deres arbejde.

Det kræver også nogle gode kommunikative overtalelsesevner, at overtale virksomheder til at tage et møde med en, for dem, ukendt virksomhed, som helt tydeligt forsøger at sælge dem noget - dette kræver ofte mere af en mødebooker, end af en normal sælger, som ikke nødvendigvis skal mødes med kunderne. Normale sælgere er naturligvis gode til både at forhandle, præsentere produkter og lukke aftaler, men når det kommer til at indsamle data, lave analyser og arrangerer møder, så er det en mødebooker du skal have fat i.

Hvis din salgsafdeling ikke føler sig tryg ved at foretage kanvas-opkald eller mødebooking, er der stor chance for, at resultatet ikke bliver så godt, som hvis du havde en professionel mødebooker til det. Det er altså en farlig post at spare på, da du både risikerer at stresse dine egne medarbejdere, samtidig med at de sælger mindre, end en professionel mødebooker ville kunne.

Derudover forsøger mange sælgere at “skubbe” kunderne til at købe virksomhedens produkt med det samme, hvilket mange kunder opfatter negativt. Det kræver altså en lidt tålmodig mødebooker, fremfor en travl sælger, at arrangere møder. En professionel mødebooker ved lige hvordan han skal lokke en kunde til ved hjælp af interessant, konkret og relevant information der gør, at kunden selv ønsker at høre mere ved et møde. Til dette møde kan du og dine medarbejdere så tage over, og sørge for at få den handel i hus, som jeres mødebooker har teaset over for kunden.

Ved hjælp af en mødebooker får I altså mulighed for og tid til blot at fokusere på jeres face-to-face møde med den potentielle kunde, så I er klar til at besvare alle former for spørgsmål og fokusere på salget. Derudover vil en rigtig dygtig mødebooker kunne klæde de potentielle kunder rigtig godt på før selve salgsmødet, så det er nemmere for jer at lukke handlen til mødet.

Hvilke krav bør jeg stille til en mødebooker?

Når du hyrer en ekstern mødebooker, er der visse ting du skal sikre dig, før du skriver under på kontrakten. Du skal for eksempel sikre dig at vedkommende er kompetent og god til sit arbejde, og sikre dig, at han kan repræsentere dig på en god måde. Derudover skal din mødebooker have et indgående kendskab til din virksomhed og jeres produkter, sa han bedst muligt kan repræsentere og skabe interesse for din virksomhed.

Du kan med fordel overveje nedenstående 5 punkter inden du kontakter en mødebooker:

  • Sørg for at din mødebooker forstår din virksomheds strategi, og hvilket niveau I ønsker at møderne skal leve op til.
  • Sørg for at jeres mødebooker forstår jer som virksomhed, jeres produkter og jeres marked, så de kan give noget rigtig god sparring i forhold til at finde gode kundeemner.
  • Sørg for at din mødebooker matcher dit produkt eller den service du sælger, så der er overensstemmelse mellem de værdier I signalerer og de værdier jeres mødebooker signalerer.
  • Planlæg hvordan mødebookeren skal behandle de kontakter der siger “måske” til et møde.
  • Find ud af hvordan I betaler jeres mødebooker, for eksempel om det er timeløn, løn pr. møde eller løn pr. vellykket møde.

Her på mødebookingpriser.dk kan du få op til 4 skræddersyede tilbud på mødebooking til din virksomhed. Denne service er 100% gratis og uforpligtende.

Bestil tilbud her! Det tager kun 1 minut