Mødebooker skaffer dig nye kunder
Sådan får du mere tid til det, du er allerbedst til med en mødebooker
Har du en virksomhed, hvor du leverer problemknusende løsninger til dine kunder? Du udvikler, finder på, tester, opfinder og holder styr på tusinde ting i større og mindre projekter.
Oven i det skal du også skaffe nye kunder.
Det er netop her, at mødebooking kan hjælpe dig og frigive mere tid til det, du er allerbedst til.
På denne side
Hvad er en mødebooker?
En mødebooker hjælper dig ved at booke møder for din virksomhed. Formålet er, at mødebookeren starter den indledende dialog, hvorefter du selv eller virksomhedens sælger følger op med et salgsmøde for at sælge jeres produkter eller tjenester.<
En mødebooker kaldes også for telefonsælger, telemarketingkonsulent og phoner.
Det er muligt at finde konsulentvirksomheder, som tilbyder mødebooking i hele Danmark.
Hvad koster det at få en mødebooker?
En mødebooker koster fra 1.500 kr. - 5.000 kr. pr. møde. Prisen afhænger af, hvordan du vil betale for ydelsen. Du kan eksempelvis vælge mødebooking no cure no pay, hvor du kun betaler for de møder, som er vellykkede eller du kan vælge at betale en fast pris pr. ringedag.
Prisen afhænger derudover også af, hvilket marked du befinder dig i, hvor stor konkurrence der er og hvor kompleks dit produkt er.
Få flere konkrete tilbud på mødebooker her på Mødebookingpriser.dk. Modtag op til 4 gratis og uforpligtende tilbud, så du kan komme i gang med at vækste din virksomhed nu!
Udfyld formularen på bare 1 minut
Hvilke virksomheder kan have gavn af en freelance mødebooker?
Det er især B2B virksomheder (Business to Business), der kan have gavn af at indgå et samarbejde med en telemarketingkonsulent.
En B2B mødebooker kan være relevant for virksomheder indenfor IT, økonomi og HR, markedsføring og kommunikation eller projektstyring.
Hvad kan en god mødebooker gøre for dig?
En mødebooker arrangerer møder for dig af høj kvalitet og med stort potentiale for at lukke et salg.
Nogle vil mene, at mødebooking er en af de vigtigste grene inden for disciplinen “salg”, når vi taler B2B marketing, fordi din mødebooker finder kvalificerede kundeemner til din virksomhed og giver dig mulighed for øget vækst.
Det er derfor særdeles populært at bruge en mødebooker til at finde frem til nye, potentielle kundeemner, præsentere din virksomhed og jeres løsning for endelig at invitere dem til et mere dybdegående salgsmøde.
Når der er tale om B2B salg, kan det være både svært og tidskrævende at få en fod indenfor døren. En stor udfordring er at finde frem til de rigtige virksomheder og de rigtige beslutningstagere.
En mødebooker hjælper dig med at finde frem til de helt rigtige stakeholders, så du eller en sales representative fra din virksomhed nemt kan afslutte en handel.
Hvorfor er en mødebooker en god idé?
Første grund: Mødebookere er specialister
Det er en god idé at hyre en mødebooker, fordi en mødebooker er en fokuseret specialist, som har gennemgået grundig træning indenfor sit felt.
Mødebookere er specialister, som har en moderne salgsmentalitet. Det betyder, at de ikke forsøger at overtale og presse løsninger ned over hovedet på folk. Derimod er de super skarpe til i et meget kort format at præsentere, hvordan lige præcis dit produkt eller din service er løsningen på din potentielle kundes problem.
Træning, uddannelse og den rette form for salgsmentalitet er selvklart faktorer, der er essentielle for en mødebooker, når de til daglig sidder og ringer ud til virksomheder og præsenterer dem for dine produkter eller tjenester.
Derfor er den første gode grund til at hyre en mødebooker, at de er specialister.
Anden grund: Mødebookere kan finde frem til de rette beslutningstagere
Du har måske selv erfaring med, hvor svært det kan være at få kontakt til den helt rigtige medarbejder i en virksomhed, når du ønsker at sælge dem noget.
Skal du tage fat i direktøren med det samme?
Eller har denne person for meget på sit skrivebord til overhovedet at have tid til at høre, hvad du har at præsentere?
Skal du måske i stedet forsøge at skrive til en medarbejder “på gulvet”?
Eller er det måske dumt, fordi denne person alligevel ikke har mandat til at tage en beslutning?
Skal du have fat i indkøbs-, finans- eller udviklingsafdelingen?
Det er svært at få foden indenfor og finde frem til, hvem der er den rette at snakke med.
Med en god forståelse for din virksomhed og jeres løsninger vil mødebookeren spore sig ind på, hvilket markedssegment det er relevant at fokusere på. Det er den anden gode grund til at hyre en mødebooker.
Tredje grund: Effektiv salgsorganisation
Især for mindre virksomheder kan en udfordring være, at der ikke er en fokuseret salgsorganisation. Alle medarbejdere tager mere eller mindre del i salgsarbejdet, og det kan hurtigt blive en uoverskuelig og kaotisk affære.
Når I indgår et samarbejde med en mødebooker, vil I hjælpes af med at udarbejde en klar plan for, hvordan processen skal forløbe.
Når mødebookeren har booket møder ind, hvis ansvar er det så at følge op på dem? Hvem skal være med til møderne for at sikre, at de forløber mest effektivt? Og hvad skal være på plads for at kunne afslutte en handel?
Når alt dette er tilrettelagt, vil I opleve en salgsorganisation som fungerer, som er forberedt til at tage møder ind og som er klar til at lukke handler, så virksomheden kan vækste.
Den tredje gode grund til at få en ekstern mødebooker er, at I dermed får strømlinet jeres salgsorganisation, så I får mulighed for at få endnu flere kunder i biksen.
- Specialister til at booke møder
- Find frem til de rette beslutningstager
- Effektiv salgsorganisation
Hvordan får jeg nye kunder med en mødebooker?
Selvom I hyrer en ekstern virksomhed ind for at varetage opgaverne med mødebooking, er det helt ekstentielt, at I har et tæt samarbejde.
Det kræver en grundig indsigt i jeres produkter, tjenester, værdier og strategi for at kunne levere tilfredsstillende resultater.
Når du indgår i et samarbejde med en freelance mødebooker, starter det derfor med en grundig gennemgang af din virksomhed, jeres løsninger, produkter, tjenester og hvilke resultater I ønsker at opnå med en mødebooker.
I samarbejde med mødebookeren finder I ud af:
- Hvordan mødebookeren bedst formidler jeres budskab
- Hvordan mødebookeren sammen med jer skaber værdi for kunder
- Hvor og hvordan mødebookeren bedst får kontakt til målgruppen
- Hvilke succeskriterier der skal være for jeres samarbejde.
Herefter vil mødebookeren gå i gang med dataindsamling, segmentering af kunder, tilrettelæggelse af målrettet salgsmateriale, rapportering og endelig evaluering.
Overvejelser før du søger mødebooker
Først og fremmest skal du overveje, om det er værd for din virksomhed at få ekstern hjælp af en telemarketingkonsulent. Du kan eksempelvis forsøge at estimere, hvor stor en omsætning I ville skulle opnå, før du har tjent det hjem, som du har brugt på mødebookeren.
Det kan du gøre ved at beregne jeres gennemsnitlige ordreværdi per møde og så sætte det op imod prisen på mødebookeren.
Dernæst skal du have godt styr på, hvad du ønsker at få ud af samarbejdet med mødebookeren. Større omsætning og vækst er ikke altid de eneste resultater, der er vigtige at have fokus på.
Det er også ekstremt vigtigt, at du overvejer, hvad de næste skridt er for din virksomhed. Hvor mange salg skal der til, før I skal til at ansætte flere medarbejdere, og på hvilken måde ønsker du at vækste virksomheden? Vær altid er par skridt foran i tankerne, så du er klar til, når mødebookeren sætter gang i salgstrakten.
Endelig skal du grundigt overveje, hvilken mødebooker du vil samarbejde med. Det er vigtigt, at du vælger en, som du har tiltro til og kemi med. Som du har læst dig frem til, kræver en effektiv mødebookerkampagne et stærkt samspil mellem dig og mødebookeren.
Telemarketingkonsulenten fungerer som din virksomheds ansigt udadtil i den indledende proces med at få kontakt til nye kunder. Det er derfor helt centralt, at du har tillid til at personen kan give et godt førstehåndsindtryk af din virksomhed.
Hvilke krav bør jeg stille til en mødebooker?
Når du hyrer en ekstern mødebooker, er der visse ting, du skal sikre dig, før du skriver under på kontrakten.
Du skal for eksempel sikre dig at vedkommende er kompetent og god til sit arbejde, og sikre dig, at personen kan repræsentere dig på en god måde. Derudover skal din mødebooker have et indgående kendskab til din virksomhed og jeres produkter, så vedkommende bedst muligt kan repræsentere og skabe interesse for din virksomhed.
Du kan med fordel stille disse 5 krav:
- Sørg for, at mødebookeren forstår din virksomheds strategi og hvilket niveau I ønsker at møderne skal leve op til.
- Vær sikker på, at mødebookeren har et grundigt kendskab til jeres produkter eller tjenester og marked.
- Husk, at der skal være overensstemmelse mellem virksomhedens værdier og mødebookerens.
- Planlæg, hvordan mødebookeren skal behandle de kontakter der siger “måske” til et møde.
- Find ud af, hvilken betalingsmodel I vil benytte jer af, for eksempel timeløn, løn pr. møde eller løn pr. vellykket møde.
Her på Mødebookingpriser.dk kan du få op til 4 skræddersyede tilbud på mødebooking til din virksomhed. Denne service er 100% gratis og uforpligtende.
Udfyld formularen på bare 1 minut